.

عاشقانه

 

 

خدایا....



نظرات شما عزیزان:

Nafas
ساعت19:00---5 آذر 1394
سلام عزیزم
مرسی ازحضورت گلم


Nafas
ساعت18:59---5 آذر 1394
کم‌کم شکسته شد ، جبروت صدای تو

طاووس پـُرافاده‌ی مغرور ، وای تو


تو بی‌پناه عالم و این کودکان خواب

بر شانه بسته‌اند طلسم دعای تو


من از کدام سو ، به تو نزدیک‌تر شوم

افتادم از نفس ، نرسیدم به پای تو


نفرت به عشق و عشق به نفرت شبیه شد؛

تلخ است ماجرای من و ماجرای تو


این عشق ، جز حکایت دادوستد نبود

مردی برای من که بمیرم برای تو



عبدالجبار کاکایی


Nafas
ساعت18:59---5 آذر 1394
چند سالی ست كه تكلیف دلم روشن نیست

جا به اندازه ی تنهایی من در من نیست



چشم می دوزم در چشم رفیقانی كه

عشق در باورشان قد سر سوزن نیست



دست برداشتم از عشق كه هر دست سلام

لمس آرامش سردی ست كه در آهن نیست



حس بی قاعده ی عقل و جنون با من بود

درك این حال به هم ریخته تقریبا نیست



سال ها بود ازین فاصله می ترسیدم

كه به كوتاهی دل كندن و دل بستن نیست



رفتم از دست و به آغوش خودم بر گشتم

جا به اندازه ی تنهایی من در من نیست





Nafas
ساعت18:57---5 آذر 1394
روز پاییزی میلاد تو در یادم هست

روز خاکستری سرد سفر یادت نیست

ناله ی ناخوش از شاخه جدا ماندن من
در شب آخر پرواز خطر یادت نیست

تلخی فاصله ها نیز به یادت ماندست
نیزه بر باد نشسته ست و سپر یادت نیست

یادم هست ...
یادت نیست ...

خواب روزانه اگر درخور تعبیر نبود
پس چرا گشت شبانه در به در یادت نیست

من به خط و خبری از تو قناعت کردم
قاصدک کاش نگویی که خبر یادت نیست

یادم هست ...
یادت نیست ...

عطش خشک تو بر ریگ بیابان ماسید
کوزه ای دادمت ای تشنه مگر یادت نیست

تو که خود سوزی هر شب­پره را میفهمی
باورم نیست که مرگ بال و پر یادت نیست

تو به دلریختگان چشم نداری بی دل
آنچنان غرق غروبی که سحر یادت نیست

یادم هست ...

یادت نیست ...


Nafas
ساعت18:57---5 آذر 1394
در تو خلاصه میشوم ، با تو زلال می شوم

از پر پیراهن تو ، پر پر و بال می شوم

در شب یلدایی تو ، صاحب روز می شوم

صاحب تحویل شب اول سال می شوم

در قفس ابری شب ، ماه اسیر بوده ام

با تو رهاتر از همه ، ماه هلال می شوم

با تو زلال می شوم ، پر پر و بال می شوم

شعر محال می شوم ، بر این روال می شوم

تا ملکوت جذبه ات ، شبانه راه می روم

چون که نظر کرده ی نور لایزال می شوم

خاصیت سروده ها ، تمام خواستن نبود

برای از تو دم زدن ، شعر محال می شوم

جز غزل شیشه ای ام ، شعر مرا سنگ بدان

چون پس از این شاعر تو ، بر این روال می شوم





Nafas
ساعت18:56---5 آذر 1394
از مهتابی خانۀ من

تا آفتابی خانۀ تو

یک دست فاصله ست .

دستت را دراز کن تا

مهتابی ،

آفتابی

شود .




شهیار قنبری


Nafas
ساعت18:55---5 آذر 1394
آبی دریا ، قدغن . شوق تماشا ، قدغن
عشق دو ماهی ، قدغن . با هم و تنها ، قدغن

برای عشق تازه ، اجازه بی اجازه

پچ پچ و نجوا ، قدغن . رقص سایه ها ، قدغن
کشف بوسه ی بی هوا به وقت رویا ، قدغن

برای خواب تازه ، اجازه بی اجازه

در این غربت خانگی بگو هرچی باید بگی
غزل بگو به سادگی بگو ، زنده باد زندگی

برای شعر تازه ، اجازه بی اجازه

از تو نوشتن ، قدغن . گلایه کردن ، قدغن
عطر خوش زن ، قدغن . تو قدغن ، من قدغن

برای روز تازه ، اجازه بی اجازه




Nafas
ساعت18:54---5 آذر 1394
امان از راه بی عابر ، امان از شهر بی شاعر
امان از روز بی روزن ، امان از اینهمه رهزن

امان از باد بی باده ، امان از سرو افتاده
امان از تیغ بی دردان ، به جای بوسه بر گردن

امان از سایه ی بی سر ، بر این درگاه دردآور
امان از ناتمام تو ، امان از ناتمام من

امان از روز بی رویا ، امان از شام مرگ آوا
امان از جای صد دشنه ، میان چین پیراهن

امان از شعله ی آخر ، هجوم باد و خاکستر
که از پروانه ی پرپر ، اجاق شب نشد روشن

ببار ای خوب ِ دیروزی ، بر این بازار خودسوزی
که این غمخانه ی بی می ، ندارد آب ِ مرد افکن

برقصانم غزل بانو ، بچرخانم غزل بانو
میان گفتن و خفتن ، میان ماندن و رفتن ! ...


شهیار قنبری


Nafas
ساعت18:53---5 آذر 1394
دو دریچه ، دو نگاه ، دو پنجره
دو رفیق ، دو همنشین ، دو حنجره

دو مسافر تو مسیر زندگی
دو عزیز ، دو همدم همیشگی

با هم از غروب و سایه رد شدیم
قصه ی عاشقی رو بلد شدیم

فکر می کردیم آخر قصه اینه
جز خدا هیشکی ما رو نمی بینه

دو غریبه ، دو تا قلب در به در
دو تا دلواپس این چشمای تر

دو تا اسم ، دو خاطره ، دو نقطه چین
دوتا دور افتاده ی تنها نشین

عاقبت جدا شدن دستای ما
گم شدیم تو غربت غریبه ها

آخر اون همه لبخند و سرود
چشمای پر حسادت زمونه بود

دو غریبه ، دو تا قلب در به در
دو تا دلواپس این چشمای تر

دو تا اسم ، دو خاطره ، دو نقطه چین
دوتا دور افتاده ی تنها نشین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:, ساعت 15:59 توسط مریم و منا